12. októbra 2023Ako posúdiť požiarne nebezpečenstvo na pracovisku?
Medzi povinnosti právnických osôb, fyzických osôb – podnikateľov, fyzických osôb, obcí a organizácií patrí v súlade so zákonom č. 314/2001 Z. z. o ochrane pred požiarmi podľa § 4 …
Po vianočných sviatkoch má veľa ľudí problém znova naskočiť do pracovného procesu, ktorý po nich začiatok nového roka vyžaduje. Pokiaľ sa aktuálne stretávate s prokrastináciou alebo nedostatkom energie, poradíme vám, ako s nimi zatočiť.
Naučte sa efektívne ovládať svoj time manažment. Pracujte primárne na tom, čo je aktuálne najdôležitejšie a čo naozaj nepočká. Všetko ostatné môžete zatiaľ odložiť bokom. Ako ale spoznať, čo je skutočne dôležité? Stanovte si konkrétne ciele a tých sa držte.
Skúste aplikovať techniku zvanú Pomodro. Ide o systém s 25-minútovými blokmi, kedy intenzívne pracujete. Nasleduje päťminútová pauza, v ktorej si môžete uvariť kávu či vybaviť súkromné telefóny.
Dopriať si krátkeho šlofíka má zásadný vplyv na fungovanie nášho organizmu. Pokiaľ cítite únavu a máte práve priestor a čas, doprajte si 10 až 20 minútový spánok. Dobijete si tým baterky a lepšie sa potom budete sústrediť na úlohy, ktoré vás daný deň ešte čakajú. Nezabudnite si však nastaviť budík, aby ste nezaspali a nerozhodili si tým celý svoj režim.
Niektorí ľudia všetko plánovanie ihneď zatracujú s tým, že akurát zaberá príliš veľa času, ktorý by mohli využiť na prácu. Ak ste však zavalení úlohami a povinnosťami, ktoré musíte vyriešiť čo najrýchlejšie, bez plánu v tom budete mať úplný chaos. Pritom aj jednoduchý plán vytvorí systém, vďaka ktorému budete pokojnejší a dokonca sa vám bude aj lepšie spať.
Hovorte nie kedykoľvek je to možné a hovorte áno iba vtedy, keď je to naozaj nevyhnutné. Tak znie základné pravidlo manažmentu. Najčastejším dôvodom, prečo nič nestíhame, je skutočnosť, že od nás niekto stále niečo požaduje a my sa snažíme vyhovieť vždy a každému.
Tip, ktorý úzko súvisí s predchádzajúcim bodom. Naučte sa prenášať úlohy a zodpovednosť na ostatných a nesnažte sa všetko zvládnuť sami. To platí nielen v práci, kde delegovanie využijete zrejme najčastejšie. Mnohí ľudia však majú s delegovaním problém. Delegovanie vám však ušetrí veľa času a uľahčíte tým predovšetkým sami sebe vo chvíli, keď to budete potrebovať najviac.
Prečítajte si ďalšie zaujímavosti v oblasti BOZP a PO: